luni, 28 decembrie 2009

Locul unde se aude linistea...

Am mai vorbit dealungul vremii de acest loc. Pe unii chiar i-am stresat cu insistenta mea si cu amanuntele pe care le-am cules si impartasit in povestile mele.

Desi cu raceala dupa mine si desi am ezitat de citeva ori daca sa sau daca sa nu, pina la urma am plecat pe drumul Iancului si am ajuns, din nou, la Tebea. Aici este minunatul loc in care se aude linistea. Aici este locul unde oamenii te privesc in ochi, iti zimbesc fara fatarnicie si iti ureaza "bine ati venit sanatos" din tot sufletul.

Am condus citeva ore, numai 5, si am ajuns atit de departe si atit de aproape in acelasi timp. Sint in epoca intenetului si fac focul cu lemne. Ma bucur ca un copil cind aud cocosii dimineata sau cind se crapa de ziua. Nu ma supar cind ma trezesc la ora 6 sa mai bag un lemn pe foc. Este ceva natural sa ma dau jos din pat cind casa este inca un pic dezmortita sa dau fuga in pivnita si sa pun repede lemne pe foc pentru ca apoi sa ma duc si sa ma strecor din nou in culcus unde plapuma inca mai pastreaza parte din caldura corpului meu si sa sforai linistit pina la ora 10...

Azi m-am dus la biserica. Am fost l0 slujba. Nu la toata. Poate ca unii o sa zica: ce e anormal in asta? Lucrul acesta il vor spune cei care nu imi cunosc ideile si opiniile vis-a-vis de cler, biserica si institutia religiilor de pretutindeni si oricare ar fi acestea. In fine, nu dezvolt. Spun doar atit am fost la slujba si am stat mai bine de o ora. La biserica din Tebea. Biserica cu tricolor. Fiind mai relaxat, destul de detasat am observat fetele oamenilor,am observat cum se comportau unii si altii am vazut lucruri si gesturi. Interesant. Putini oameni insa. Tinerii nu mai merg la biserica. Am aprins citeva lumanari. Si pentru viisi pentru morti. Asa este bine. Nu caut explicatii. Cel putin nu astazi si nu acum si aici.

Am vazut insa si ceva ce n-a vazut niciunul dintre cei "x la n" vorbitori care s-au adresat multimii cu ocazia comemorarii lui Avram Iancu: biserica asta are nevoie de un tavan nou, sint locuri pe unde intra apa, mai trebuie reparate citeva colturi si altele. Tribunule, bunule si nebunule daca tot va pasa atit de mult de tara asta cit clamati la microfon, de ce nu ajutati la pastrarea tribunei de unde v-ati aruncat flacarile si furia politica? De ce nu ajutati donind ceasurile voastre de zeci de mii de euro pentru refacerea acoperisului acestei biserici? De ce va aduceti aminte de Tebea doar atunci cind este "politicaly corect" pentru voi? De ce doar cereti si nu dati nimic in schimb? Daca as fi Iancu as pune tunurile pe voi!

Revin in casuta linistit dupa momentul de revolta interna pe care l-am avut acolo, sus, la biserica. Aici este cald, este bine, se aud colindele de pe laptop. Se imbina fantastic de bine era tehnologiei avansate si era din vremurile de mult trecute. Savurez laptele proaspat primit dimineata de la un vecin care probabil ca se ocupa de animale pe vremea cind eu inca dormeam. Voi bea o tuica de pruna din productie proprie, voi sta in sufragerie savurind gustul prunei sau marului distilat ma voi uita pe geam catre Caraci si imi voi asuma linistea.

Buna ziua, buna seara, buna dimineata, la buna revedere liniste! Acesta va fi motto-ul meu pentru cele citeva urmatoare zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine alegeri politica politie ford campanie copii initiativa primar abuz bani etc greva idee orfani primarie Tebea Viena bucuresti carburant gropi iarna presedinte sarbatori vacanta EURO administratie an nou atitudine iluzii banci canal concediu parcare regula revolutie soferi trafic trainer turism vot zapada ajutor calatorii calculatoare case circulatie civilizatie cluburi concert craciun emigrare fitze gunoi idei oameni obisnuinta onoare paracre penibil ploaie respect spital taxe vecina 2012 ANRSC Austria Bon Jovi Brasov Delta Elevetia Goana dupa bani si uciderea sperantei... PMP Project Management RADET ac/dc administratia financiara aeroport afacere amenda amuzament artificii auto b-max biserica blog boicot bucovina campionat capusa capuse cirnati combustibil competitie comunism concurs constructii contrasens curs dezvoltare personala diacritice distractie diverse drumuri dupa bloguri echipa evaziune evenimente examen exempu fericire festival fonduri formator fotbal frumos fun furaciune google hotel parc idiot ilegal impozite impresii inmatriculare auto intilnire iubim 2 roti lansare laser lege leme lucru mall mamaia manuale masini minciuna mobilizare muzica nesimtire nudism olanda oras parfum party plimbare plopi pret primavara proprietate privata protest rabla radar rcs&rds referendum reparatii resemnare rest romania rutiera sanatate scoala scumpire semne serbare sex sfirsit sindicat spam sport strzi talon teama tehnologie televiziune timp liber unu mai vaccin valea screzoo valvoline viata weekend