luni, 20 octombrie 2008

Regula fermoarului...





Zilele trecute pe cind ma duceam linistit catre locul de munca, linistit e un fel de a spune caci la ora 8 dimineata iesirea din Dr. Taberei e un fel de cursa cu obstacole si rodeo in toata regula, si ma uitam la cei doi "cashchetati" care stateau si fotografiau masinile care depaseau pe contrasensul liniei de tramvai - un fel de banda a 4-a de circulatie - in loc sa dea din degete si sa degreveze circulatia mi-a fulgerat prin minte o discutie pe care am avut-o in miezul acestei veri cu o verisoara de-a mea din SUA.

Verisoara mea venise aici in vizita si decisese ca nu mai are de ce sa ii fie frica sa isi inchirieze o masina si vroia sa stie cit mai multe despre cum se circula in Romania mai exact in Bucuresti si pe Valea Oltului. Ca sa se obisnuiasca cu masina si cu traficul, pentru ca urma sa conduca pina la Tebea singura singurica impreuna cu cei trei copii, am decis ca e bine sa dam o tura prin Bucuresti si pe A1. Toate au mers foarte bine pina la momentul in care au inceput intrebarile legate de pozitionarea semafoarelor (la ei sint toate deasupra intersectiei si foarte vizibile), masinile parcate pe coltul strazii astfel incit nu ai vizibilitate, semnul de cedeaza trecerea care la ei nu exista si atentie: modul de intrare in giratoriu sau pe pod care se face dupa regula fermoarului. Da, am scris bine "REGULA FERMOARULUI", mai pe intelesul tuturor: unul de aici unul de acolo si asa mai departe.

Era sa fac atac de cord cind ea foarte senina fiind in urcare pe podul de la Cringasi a vrut sa intre pe pod conform REGULII mai sus mentionate si cind inspre noi venea cu viteza maxima un smecher cu MeLeu care dadea din faruri si din pumnul sau cit un cartof de Brasov, purtator de lant de aur de 2kg la incheietura, amenintator. I-am spus destul de precipitat ca la noi nu exista REGULA asta si ca inainte de a intra in sens giratoriu sau de pe o artera secundara pe una principala trebuie sa astepti sa i se faca mila cuiva de tine si sa te lase sa treci. Replica a venit rapid si prompt: "dar e de bun simt!" iar eu i-am raspuns "ai dreptate, dar nu e valabil la noi"...

Acum ma gindeam eu in capul meu, ca sa o citez pe fie-mea de aprope 5 ani, nu ar fi oare mai fluida circulatia pe Podul Cringasi, in anumite intersectii sau prin giratorii daca ar functiona o regula de bun simt si anume "regula fermoarului"? E drept ca nu e trecuta in codul rutier dar chiar daca am prioritate, ca asa zice rombul ala cu galben pe centru, nu as putea oare sa il las sa intre inaintea mea pe cel din dreapta care se chinuie sa isi tina masina in rampa pe pod si apoi cel din spatele meu sa faca la fel si asa mai departe? Cit timp cistig daca nu o fac si cit timp pierd daca o fac? Totul este o chestiune de atitudine...

Si apropos de atitudine, ma uitam pe un abtibild pe spatele unui autobuz: "eu nu blochez intersectia, campanie initiata de nustiucine nustiucum" sau asa ceva scria pe el. El (autobuzul) era oprit chiar pe dungile alea galbene din mijlocul intersectiei...probabil ca acolo unde sint dungi d'astea inseamna ca nu e intersectie, adica e taiata, e hasurata deci nu e, sau mai bine zis "ezista da' nu se esprima"...pentru cunoscatori!!!...atitudine fratilor, atitudine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine alegeri politica politie ford campanie copii initiativa primar abuz bani etc greva idee orfani primarie Tebea Viena bucuresti carburant gropi iarna presedinte sarbatori vacanta EURO administratie an nou atitudine iluzii banci canal concediu parcare regula revolutie soferi trafic trainer turism vot zapada ajutor calatorii calculatoare case circulatie civilizatie cluburi concert craciun emigrare fitze gunoi idei oameni obisnuinta onoare paracre penibil ploaie respect spital taxe vecina 2012 ANRSC Austria Bon Jovi Brasov Delta Elevetia Goana dupa bani si uciderea sperantei... PMP Project Management RADET ac/dc administratia financiara aeroport afacere amenda amuzament artificii auto b-max biserica blog boicot bucovina campionat capusa capuse cirnati combustibil competitie comunism concurs constructii contrasens curs dezvoltare personala diacritice distractie diverse drumuri dupa bloguri echipa evaziune evenimente examen exempu fericire festival fonduri formator fotbal frumos fun furaciune google hotel parc idiot ilegal impozite impresii inmatriculare auto intilnire iubim 2 roti lansare laser lege leme lucru mall mamaia manuale masini minciuna mobilizare muzica nesimtire nudism olanda oras parfum party plimbare plopi pret primavara proprietate privata protest rabla radar rcs&rds referendum reparatii resemnare rest romania rutiera sanatate scoala scumpire semne serbare sex sfirsit sindicat spam sport strzi talon teama tehnologie televiziune timp liber unu mai vaccin valea screzoo valvoline viata weekend