miercuri, 18 mai 2011

Libertatea de a ma exprima ... ateu

Aseara citeam un articol in Dilema Veche, al lui Cristian Ghinea, din care aflam cu multa minunare ca alesii nostrii cind nu au ce face sint ca maimuta, adica se scarpina in fund.

Din fundul gindirii cred ca i-a iesit acesta idee stralucitului deputat si am inteles ca proverbul: "mare e gradina ta (nu spui a cui ca pot fi pasibil) si multi au sarit gardul si au cazut in cap" isi are o radacina in adevar foarte bine fundamentata. Adica eu nu imi voi putea exprima ideile sau nu voi putea face o discutie in contradictoriu pe teme religioase cu cineva ca nu cumva altcineva sa nu cumva sa se simta ofensat si sa mi-o traga legislativ.

Domnule cetatean, pe care eu nu te-am votat dar ai ajuns in parlament pentru ca te-au votat altii, te rog sa te gindesti bine ce pui in lege caci se poate intoarce chiar impotriva ta. Adica si tu esti pasibil de acelasi lucru caci eu ma pot declara ofensat de prea multa religie afisata pe strazi, in scoli, la televizuiuni, in discursuri sau in presa scrisa. Da-mi te rog voie sa mi se respecte dreptul meu de a alege daca simt nevoia sa ma exprim ca vreau sau nu sa aud clopotele duminica dimineata sau in noaptea de Paste si da-mi voie sa fiu ofensat cind taica popa vine sa cerseasca la usa mea de Boboteaza sau alte sarbatori religioase. Pot sa il dau in judecata ca m-a agresat in convingerea mea de ateu?

Am citit o detaliere mai riguroasa pe tema propunerii legislative facuta in articolul acesta de pe Hotnews. Nu este mai putin real ca polemici si discutii vor fi mereu, atita timp cit semnul de intrebare este ceva normal pentru unii in timp ce pentru altii axiomele sint modul de viata.

Eu, insa, imi doresc sa pot sa ma pot exprima liber, sa pot discuta, sa pot combate si emite teze personale in discutii publice sau private pe teme religioase fara a-mi fi frica de un text de lege care ma poate duce la "bulau" si sa nu ajungem la un altfel de inchizitie ... Asta e atitudinea mea si am scris-o acum pentru ca mai tirziu s-ar putea sa fiu pasibil de ... instigare la ateism intr-un stat "religienesc".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine alegeri politica politie ford campanie copii initiativa primar abuz bani etc greva idee orfani primarie Tebea Viena bucuresti carburant gropi iarna presedinte sarbatori vacanta EURO administratie an nou atitudine iluzii banci canal concediu parcare regula revolutie soferi trafic trainer turism vot zapada ajutor calatorii calculatoare case circulatie civilizatie cluburi concert craciun emigrare fitze gunoi idei oameni obisnuinta onoare paracre penibil ploaie respect spital taxe vecina 2012 ANRSC Austria Bon Jovi Brasov Delta Elevetia Goana dupa bani si uciderea sperantei... PMP Project Management RADET ac/dc administratia financiara aeroport afacere amenda amuzament artificii auto b-max biserica blog boicot bucovina campionat capusa capuse cirnati combustibil competitie comunism concurs constructii contrasens curs dezvoltare personala diacritice distractie diverse drumuri dupa bloguri echipa evaziune evenimente examen exempu fericire festival fonduri formator fotbal frumos fun furaciune google hotel parc idiot ilegal impozite impresii inmatriculare auto intilnire iubim 2 roti lansare laser lege leme lucru mall mamaia manuale masini minciuna mobilizare muzica nesimtire nudism olanda oras parfum party plimbare plopi pret primavara proprietate privata protest rabla radar rcs&rds referendum reparatii resemnare rest romania rutiera sanatate scoala scumpire semne serbare sex sfirsit sindicat spam sport strzi talon teama tehnologie televiziune timp liber unu mai vaccin valea screzoo valvoline viata weekend