miercuri, 22 decembrie 2010

Povestea ...bradului

De fapt era povestea porcului dar m-am gindit ca pe asta o stie multa lume asa ca am reeditat-o si am facut-o povestea bradului.

Dimineata la stiri aflu cu stupoare ca brazii anul acest sint foarte scumpi si ca negustorii nu vor sa lase la pret sub nici o forma. Ma infioara cifrele formate din 3 numere si care incep cu 2 vehiculate ca fiind pretul prin anumite piete ale capitalei.

Pun mina pe un ziar si aflu ca la reteaua de magazine de cartier proaspat deschisa se vind brazi cu pretul de 80 de lei. Ma mai linistesc. Fac un tur al magazinelor si vad cu ochii mei ca acei brazi sint niste crengute umile sau niste chestii care au trecut pe linga brad cum trecea ciorba de vacuta pe linga vacuta pe vremea lui ceasca.

In drumurile mele mai fac cite un ocol prin piete si vad preturi cuprinse intre 90 si 300 de lei pentru brazii din tara si de peste hotare. Unii mai brazi si altii mai molizi decit ei. Imi zic in gind ca anul asta voi ceda rugamintilor familiei de a cumpara un brad de plastic.... desi ....craciunul de plastic e ca sarmaua fara carne...adica de post.

Mai spre seara ajung la Dedeman si vad ca acolo molizii sint la reducere: 50 de lei...70 de lei. Micuti dar redusi....Imi mai vine inima la loc si ma gindesc ca mai exista sanse.

Si cum merg eu in drum spre casa dau o fuga si in Moghioros, unde spunea lumea ca brazii sint pe la 100 de lei. Ce sa-mi vada ochisorii: preturi de la 50 la 200 de lei. %0 mai mititei si mai uritei si 200 stufosi si mari. Negociez si ies cu un brad frumusel cu 70 de lei. Spun ca vin mai tirziu.

Pe la 9 seara ma duc din nou: mai putini negustori. Ma duc la acelasi. Ochesc un brad frumos. Cere pe el 120 ....ii spun ca mai devreme era 70 si imi spune ca de ce nu l-am luat atunci. Mai dau o tura si ma intorc. Ii ofer 80 de lei. Zice ca nu, si dau sa plec. Ma cheama deoparte si imi sopteste: lasa 100. Zic n-am si dau sa plec. Zice bine da 80 si ia-l de aci sa nu ne auda careva.

Iata ca se poate. Nu am luat cel mai ieftin brad dar sint sigur ca am facut o afacere buna. Si mai sint sigur ca fie-mea se va bucura cind il va vedea. Eu sint fericit ca e frumos si .... nu e de post. Ce va sfatuiesc este sa nu cumparati direct fara negociere si sa nu va lasati pacaliti de vehementa si nesimtirea cu care cer preturi imense pe brazi. Asta e atitudinea mea.....si va mai urez sarbatori cu bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine alegeri politica politie ford campanie copii initiativa primar abuz bani etc greva idee orfani primarie Tebea Viena bucuresti carburant gropi iarna presedinte sarbatori vacanta EURO administratie an nou atitudine iluzii banci canal concediu parcare regula revolutie soferi trafic trainer turism vot zapada ajutor calatorii calculatoare case circulatie civilizatie cluburi concert craciun emigrare fitze gunoi idei oameni obisnuinta onoare paracre penibil ploaie respect spital taxe vecina 2012 ANRSC Austria Bon Jovi Brasov Delta Elevetia Goana dupa bani si uciderea sperantei... PMP Project Management RADET ac/dc administratia financiara aeroport afacere amenda amuzament artificii auto b-max biserica blog boicot bucovina campionat capusa capuse cirnati combustibil competitie comunism concurs constructii contrasens curs dezvoltare personala diacritice distractie diverse drumuri dupa bloguri echipa evaziune evenimente examen exempu fericire festival fonduri formator fotbal frumos fun furaciune google hotel parc idiot ilegal impozite impresii inmatriculare auto intilnire iubim 2 roti lansare laser lege leme lucru mall mamaia manuale masini minciuna mobilizare muzica nesimtire nudism olanda oras parfum party plimbare plopi pret primavara proprietate privata protest rabla radar rcs&rds referendum reparatii resemnare rest romania rutiera sanatate scoala scumpire semne serbare sex sfirsit sindicat spam sport strzi talon teama tehnologie televiziune timp liber unu mai vaccin valea screzoo valvoline viata weekend