miercuri, 8 aprilie 2009

Diferente....

Nu am stat foarte mult sa ma gindesc cind am gasit titlul dar am de gind sa fac citeva comparatii intre Bucurestiul cel de toate zilele si Cluj Napoca orasul pe care nu l-am mai vazut de 22 de ani si in care destinul m-a purtat in ultimele zile.


Ce au ei clujenii si nu avem noi bucurestenii? Sa incep o enumerare care nu are o ordine anume ci este chiar asa cum imi aduc aminte acum si cum memoria mea a dorit sa imi redea inregistrarile din ultimele zile:


- au parcari, pe marginea fiecarei strazi si stradute si au parcomate (niste aparate la care te duci si platesti cu 1,5 lei/ora de parcare de la ora 8 dimineata la ora 8 seara, plata facindu-se cu marunti sau chiar cu cardul);

- in scopul civilizarii populatiei au o politie comunitara activa care este pretutindeni, urmaresc parcarile si plata acetsora, urmaresc trecerile de pietoni si modul in care circula unii si altii;

-au curatenie pe strada si cind spun curatenie spun ca m-am simtit bine in acets oras unde nu am vazut mizerie pe strazi;

- au multe flori pe strazi si prin spatiile verzi;

- au multe spitale civilizate unde pot sa jur ca e de o mie de ori mai curat ca in Bucuresti, unde mincarea este mult mai buna si unde spaga nu este la nivel de sport national;

- au restaurante unde se poate minca civilizat la preturi acceptabile (de exemplu un prinz cu trei feluri de mincare costa in jur de 17 lei si nu este o spalatura de vase si nici un rest de farfurie ramasa de cu seara);

- au oameni care zimbesc cind merg pe strada si care astunci cind ii intrebi de una sau de alta iti raspund si chiar te ajuta in modul cel mai deschis cu putinta;

- au Mall-uri unde, desi au destui fitosi, lucrurile sint curate si civilizate si unde nu am vazut specimenul amintit de mine acum ceva vreme respective “cirnatul de mall”;

- au un transport in comun in care se respecta orarele si au gps pe autobuze, pe unele, si chiar poti afla in cite minute vine masina care te intereseaza;

- au parcari supraetajate unde nu te dezbraca de bani nimeni si costa la fel ca cele de pe marginea drumului si unde te instiinteaza de la intrare cite locuri mai sint disponibile;

- au pensiuni cu preturi bune si cu servicii corespunzatoare si unde raportul calitate/prêt este cel mai bun;

- au covrigi, croissante, gogosi si langosi la aproape fiecare colt in minipatiserii care sint curate si din care iese un miros imbietor;


Ce nu au ei si avem noi bucurestenii:

- nu au multi cersetori, am vazut citiva dar nu ca in capitala;

- nu au spalatori de parbrize in fiecare intersectie care sa iti faca geamul masinii zdrente faa sa ceri acest lucru;

- nu au fintini arteziene care sa nu functioneze si care sa fie acolo doar de dragul de a fi;

- nu au avioane pe post de mobilier urban;

- nu au hirburi de masini lasate in parasire peste tot si nu au nici oameni care locuiesc in astfel de hirburi;

- nu au poduri in constuctie de minim 2-3 ani;

- nu au nici vesnica mama cu copil in brate care cerseste printre masini;


Ar mai fi multe de spus si de argumentat dar acum nu ma mai lasa timpul sa faca divagatii pe aceasta tema. Poate am sa revin in Cluj peste putin timp si atunci am sa fiu un pic mai analitic si, daca am sa am cu ce, o sa fiu si un pic mai critic.


Una peste alta cind am plecat din Cluj, mai multi cetateni faceau o manifestatie prin care cereau mai multe spatii verzi si incetarea distrugerii celor existente. Asa ca mai adaug ceva la cea au si noi nu aveam: spirit civic si curajul de a manifesat pentru dreptul lor la verde….sau mai pe sleau un altfel de atitudine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine alegeri politica politie ford campanie copii initiativa primar abuz bani etc greva idee orfani primarie Tebea Viena bucuresti carburant gropi iarna presedinte sarbatori vacanta EURO administratie an nou atitudine iluzii banci canal concediu parcare regula revolutie soferi trafic trainer turism vot zapada ajutor calatorii calculatoare case circulatie civilizatie cluburi concert craciun emigrare fitze gunoi idei oameni obisnuinta onoare paracre penibil ploaie respect spital taxe vecina 2012 ANRSC Austria Bon Jovi Brasov Delta Elevetia Goana dupa bani si uciderea sperantei... PMP Project Management RADET ac/dc administratia financiara aeroport afacere amenda amuzament artificii auto b-max biserica blog boicot bucovina campionat capusa capuse cirnati combustibil competitie comunism concurs constructii contrasens curs dezvoltare personala diacritice distractie diverse drumuri dupa bloguri echipa evaziune evenimente examen exempu fericire festival fonduri formator fotbal frumos fun furaciune google hotel parc idiot ilegal impozite impresii inmatriculare auto intilnire iubim 2 roti lansare laser lege leme lucru mall mamaia manuale masini minciuna mobilizare muzica nesimtire nudism olanda oras parfum party plimbare plopi pret primavara proprietate privata protest rabla radar rcs&rds referendum reparatii resemnare rest romania rutiera sanatate scoala scumpire semne serbare sex sfirsit sindicat spam sport strzi talon teama tehnologie televiziune timp liber unu mai vaccin valea screzoo valvoline viata weekend